Cum sa inveti sa mergi pe monociclu electric zis si Electric Unicycle (EUC) sau mai simplu, roata electrica
I-am luat un monociclu electric copilului si doresc sa imi astern gandurile despre ce sa ii transmit ca sa invete mai repede.
- Afla-ti piciorul dominant. Nu e neaparat cel cu care dai bine in minge. Eu dau cu dreptul dar piciorul cu care ma simt sigur pe monociclu este stangul. Vezi cu care simti ca poti sa aplici un mai mare control al monociclului sau mai simplu pune pe cineva sa te impinga de la spate neasteptat.
- Decat sa faci distante lungi cu cineva de care sa te tii, mai bine ai incredere in tehnologie si in abilitatile tale de patinat, biciclit etc si incearca sa ai sprijin prima oara doar sa te montezi pe roata. Apoi incearca sa mergi cat de mult poti fara sa fii tinut, poate de la un stalp la altul, chiar daca pica roata. Problema la invatatul tinut de cineva este ca te inveti mai mult sa iti tii echilibrul din maini si nu din picioare. In loc sa lasi muschii picioarelor si labelor sa isi construiasca „memoria musculara” mainile tale preiau aceasta functie si nu vei reusi sa inveti prea repede mergand mereu tinandu-te de cineva. Iar atunci cand vei avea kilometri mai multi tot o sa se observe cum se misca mainile pentru a face micro-echilibrari. Trebuie sa te inveti sa faci echilibru printr-un tot unitar al corpului, incepand cu picioarele care sunt cele mai flexibile si care pot sa preia cea mai mare parte din responsabilitatea mentinerii echilibrului, apoi soldurile, trunchiul, mainile si chiar si capul. Dupa cum observi, mainile sunt ultimele daca nu punem la socoteala importanta minimala a capului in echilibru. Deci mainile nu trebuie sa participe activ la micro-miscarile de echilibrare a mersului pe roata in mod normal. Ele trebuie sa intervina atunci cand pentru mentinerea echilibrului e necesar o orchestrare a intregului corp. Exemplu in video-ul asta unde m-a surprins metalul ud al unui canar:
- Cand incerci sa mergi distante singur cu ea prima oara, nu ezita sa faci zig zaguri din picior ca sa te tii pe ea inca un pic, Zig-zagurile la care ma refer aici sunt cele care se fac din șold și implică mișcare destul de brusca a lui inspre stanga si dreapta, aproape sa simti ca tarșâi lateral roata în direcția unde vrei să o îndrepți.